DİŞ HASTANESİ OTOPARKI EZİYETİ NİHAYET BİTİYOR

İzmir Eğitim Diş Hastenesinin parkı

DİŞ HASTANESİ OTOPARKI EZİYETİ NİHAYET BİTİYOR

İzmir Konak ilçesi Basmane semtinde 20 yılı aşkın hizmet veren otoparkın kapalı kalmasıyla ilgili, yaklaşık 9 aylık eziyet sürecini bitirecek karar alındı, nihayet eski haline dönecek.

Konak ilçesi Basmane’de bulunan İzmir Eğitim ve Araştırma Diş Hastanesi’nin uzun yılladır hizmet veren ancak yaklaşık 9 aydır yanlış yazışmalardan kapatıldığı iddia edilen 180 araçlık otopark açılamaya gün sayıyor.

Diş hastanesinin arkasında ve çelik yapıya sahip 10 şiddetinde depreme dayanıklı yapılan ve Afet Toplanma alanı da ilan edilen 180 otomobillik 4 katlı Eğitim Diş Hastanesi’nin otoparkı yaklaşık dokuz aydır kapalıydı. Eğer aksi bir durum yaşanmazsa aylarca kesinti sürüncemesinden sonra tekrar eski günlerdeki gibi hastane personeline otopark hizmeti vereceği öğrenildi.

OTOPARK NEDEN KAPATILDI

Edinilen bilgilere göre; “İzmir Eğitim Diş Hastanesi ve daha öncede yerinde hastane olarak hizmet veren; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Röleve ve Anıtlar Yüksek Kurulu kararlarınca ve İzmir Vakıflar Bölge Müdürlüğü sorumluk alanları içerisinde bulunan Basmahane bölgesi’nin hemen her yerinde Tarihi eserler bulunan onlarca dekar alana sahip alanın da sadece bir hastanenin bahçesindeki otoparkın tarihi eser üzerinde gerekçesiyle kapatılmasının nedeni hala anlaşılamadı. 

Yurtdışından gelmiş göçmen ve kimsesizlerin barındığı, onlarca otelin bulunduğu otoparkı probleminin ve güvenliği gibi olumsuzluklarının yaşandığı hasas bir bölgede bulanan Hastanenin yaklaşık 350 personeline hizmet verdiği 180 araçlık otopark alanı, yaklaşık 9 ay önce kapatılmıştı.

Hastane çalışanları ise o bölgede araçlarını park edecek güvenli yer bulmakta zorlandılar ve aynı zamanda park yerlerinin ücretli olması da memurlarına, otopark bulamaması yanında ekonomik kayıplarla da ayrı bir külfet getirmiş oldu. En önemlisi ise; hem personel hem de acil hastaların, Ambulansların otopark olmaması nedeniyle hem maddi hem de manevi yönden çok büyük bir sıkıntılara neden olduğu da iddialar arasında.

Uzun yıllardır hizmet veren yaklaşık 9 aylık hastane otoparkın kapatılma gerekçesi ise, hastane yetkililerinin, İzmir Vakıflar Bölge Müdürlüğüne ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Röleve ve Anıtlar Yüksek Kurulu’nun önceki verilen karalarını, yazışmalarının sorgulamadan veya geçmişteki yazıları dikkate almadan “otoparkın tadilatı ve tamiratının yapılması gerekiyor” diye bir resmi yazısıyla başladığı iddia ediliyor. Hastane yetkililerinin gözünden kaçan, ise önceki resmi yazılarda kaleme alınmış, yazılmış olan yazılardan dolayı; İzmir Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nce daha önceden otoparkın tarihi eserler üzerinde yapılmış olduğu gerekçesiyle Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Röleve ve Anıtlar Yüksek Kurulu’nun mahkemeye başvurması gözardı edilmiş olduğu da iddialar arasında yer alıyor. Öte yandan Mahkeme sonucunda da tarihi eserlerin üzerinde otoparkın yapıldığı yönünde karar vererek otoparkın boşaltılması olduğu’ da ayrıca ifade ve iddia da edilmişti.

İzmir Eğitim Diş Hastanesi’nin bu yanlışından dönmesi personelce olumlu karşılandı. Ancak bilenen bir gerçek ise dekarlarca tarihi bir alan üstünde bulunan, uzun yıllardır bölgedeki otoparkın, yüzlerce yapının bulunmasına ve hastanenin bodrum katında ki bir bölümünün Turizm amaçlı gösteri yeri olmasının bilinmesine sendikalarca dile getirilmesine rağmen, otoparkın kapatılması personelin 9 aydır çektiği maddi ve manevi eziyete de dikkat çekiliyor.

MÜJDELİ HABER 9 AY SONRA GELDİ

Müjdeli haber geldi; Konak Basmane Semtindeki İzmir Eğitim Diş Hastanesi’nin otoparkı Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Vakıf Bölge Müdürlüğünün de ortak sorumluluk alanı içerisinde 20 yılı aşkındır hizmet verdiği, ayladır kapalı bulunan ancak bölge itibariyla en çok araç otopark probleminin ve güvenliğin az olduğu bölgedeki hastane personeli için önemli olan hastane otoparkı 8 Ocak 2024 pazartesi hizmet açılıyor.

Bundan dolayı otoparkın açılması yönünde personel dilekçeleri ile Hastanenin yetkili sendikalarından Birlik Sağlık Sendikası’nın girişimler sonuç verdi.

Otoparkla ilgili daha önceden yaklaşık Mart 2023’te ve Kasım 2023 gibi iki kez basın açıklaması yapan Birlik sağlık Sen Sendikasının girişimleri ve sıkı diyaloglarıyla açılma aşamasına geldi.

Otoparkın personellerden sorumluluk bana aittir şeklinde dilekçe alınması ile 8 Ocak 2024 Pazartesi günü yaklaşık 9 aylık eziyetin biteceği öğrenildi.

Çeşitli Kamu Kurumu yetkilerden edinilen bilgilere göre, “Hastane otoparkı 8 Ocak Pazartesi günü aksi yönde bir başka terslik olmazsa hizmete açılıyor.

Personel ise bunu duyunca sevinçle dilekçelerini verdiği ve sorumluluğu üzerine de aldığı da kaydedildi. Bunun ne alma geldiğini ise Sigorta yönüyle olduğunu iddiası düşünülüyor. Tekrardan açılacağı yönündeki bilgiler yine de sevinçle karşılandı.

Tabi ki, yaklaşık dokuz ay boyunca yaşanan mağduriyet her şeyi geri getirmediği, personeli gerçekten hazır elindeki otoparkı kullanamamasından dolayı oldukça maddi ve manevi mağdur edilmiş olmasını da göz ardı edemeyiz. Yine de zararın neresinden dönülse kardır.” Şeklinde görüşlere de yer verildi.

Ege ve Türkiye

Üniversite Hastanelerinde Hoca Krizi Derinleşiyor: “Kamu Sağlık Hizmetleri Tehlike Çanları Çalıyor”

Üniversite Hastanelerinde Hoca Krizi Derinleşiyor: “Kamu Sağlık Hizmetleri Tehlike Çanları Çalıyor” BİRLİK SAĞLIK SEN Genel Başkanı Ahmet Doğruyol, özel hastanelere geçişlerin artmasının kamu hastanelerinde hizmet kalitesini ve eğitim süreçlerini zora soktuğunu söyledi.   Üniversite hastanelerinde öğretim üyesi sıkıntısı giderek büyüyor. BİRLİK SAĞLIK SEN Genel Başkanı Ahmet Doğruyol, kamu hastanelerinden ve 🟦
Ege ve Türkiye

BUCA’YA İÇİN BASIN AÇIKLAMASI GELDİ: GÖRKEM DUMAN, GÖREVDEN UZAKLAŞTIRILDI

BUCA’YA İÇİN BASIN AÇIKLAMASI GELDİ: GÖRKEM DUMAN, GÖREVDEN UZAKLAŞTIRILDI , Buca Belediye Başkanı Görkem DUMAN, hakkında karara açıklandı. Görkem Duman, Buca Belediye Başkanlığı görevinden uzaklaştırıldı. İzmir Valiliği  Basın Açıklamasında  “Buca Belediye Başkanı Görkem DUMAN, Anayasanın 127’nci maddesinin 4’üncü fıkrası ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, İçişleri Bakanlık Makamının 🟦
Çevre Ve İklim

Başkan Tugay “Dönüşüme Evde Başla” projesi için QR kodlu poşet dağıttı

Başkan Tugay “Dönüşüme Evde Başla” projesi için QR kodlu poşet dağıttı İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin pilot olarak belirlediği 6 ilçe 9 mahallede başlatılan “Dönüşüme Evde Başla” projesine yeni eklenen Manavkuyu Mahallesi’nde vatandaşlara QR kodlu poşet dağıttı. Başkan Dr. Cemil Tugay, “Biz İzmirlilere, halkımıza güveniyoruz. 🟦
Çevre Ve İklim

TÜRK VE ALMAN ÖĞRENCİLERDEN SU KITLIĞINA KARŞI GÜÇLÜ ADIM

TÜRK VE ALMAN ÖĞRENCİLERDEN SU KITLIĞINA KARŞI GÜÇLÜ ADIM CBES Lollar ve Özel KOSBİ Zülfü Mevlüt Çelik Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri arasında sürdürülebilirlik temalı değişim programı güçlenerek devam ediyor Türk-Alman Gençlik Köprüsü ve Erasmus+ ortaklığıyla yürütülen “Suyu Korumalıyız Projesi” kapsamında, Almanya’nın Lollar kentindeki Clemens-Brentano Avrupa Okulu (CBES) ve 🟦
Ege ve Türkiye

TÜRKİYE’DE İLK KEZ KAYNAKÇILAR YARIŞTI: GELECEĞİN KAYNAK USTALARI KEMALPAŞA’DA 

TÜRKİYE’DE İLK KEZ KAYNAKÇILAR YARIŞTI: GELECEĞİN KAYNAK USTALARI KEMALPAŞA’DA Açılış konuşmasında yarışma hakkında bilgi veren Okul Müdürü Nuray Ardıç, etkinliğin Türkiye’de liseler düzeyinde bir ilk olduğuna dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: Mesleki eğitime dikkat çekmek ve genç yetenekleri desteklemek amacıyla, Özel KOSBİ Zülfü-Mevlüt Çelik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ev 🟦
Sağlık

Menderes’te sağlık çalışanlarına mobbing mi?: Sağlık-Sen “Çalışanların hakları gasp edilemez!”

Menderes’te sağlık çalışanlarına mobbing mi?: Sağlık-Sen “Çalışanların hakları gasp edilemez!” Sağlık-Sen İzmir 2 Nolu Şube Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada Menderes Devlet Hastanesi çalışanlarına hastane başhekimliği tarafından baskı ve mobbing uygulandığı iddia edildi. Sağlık-Sen İzmir 2 Nolu Şubesi olarak, İzmir genelinde olduğu gibi Menderes Devlet Hastanesi’nde de yetkili sendika olarak bugüne 🟦
Ekonomi

Genç İş İnsanları ile BASİFED’den ortak proje buluşması

GİAD’lardan BASİFED’e Stratejik Ziyaret Genç İş İnsanları ile BASİFED’den ortak proje buluşması TÜRKONFED çatısı altındaki genç iş insanları derneklerinden oluşan geniş katılımlı heyet, bölgesel iş birliği kapsamında Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) Yönetim Kurulu Başkanı Semiha Güneş’i ziyaret etti. TÜRKONFED Genç İş İnsanları Derneklerinden Sorumlu Yönetim 🟦
Sağlık

İZDO’da Ersin Atinel Güven Tazeledi

İZDO’da Ersin Atinel Güven Tazeledi İzmir Dişhekimleri Odası’nın (İZDO) 21’inci Olağan Genel Kurul Toplantısında, Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Dt. Ersin Atinel liderliğindeki aday yönetim kurulu oy çokluğuyla yeniden göreve getirildi. Tepekule Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen seçimlerin ardından yönetim kurulu adına bir açıklama yapan Ersin Atinel, kendilerine gösterilen güvenden ötürü tüm oda 🟦
Ege ve Türkiye

PASİFİK EURASIA’DAN TARİHİ ADIM İZMİR’DEN ŞANGHAY’A İLK İHRACAT BLOK TRENİ YOLA ÇIKTI

PASİFİK EURASIA’DAN TARİHİ ADIM İZMİR’DEN ŞANGHAY’A İLK İHRACAT BLOK TRENİ YOLA ÇIKTI Pasifik Eurasia, 50 konteynerlik ilk blok tren seferiyle Ege Bölgesi’ni demiryolu üzerinden ilk kez doğrudan Çin’e ulaştırıyor. Türkiye’nin en büyük beyaz eşya üreticilerinin ürünlerini Çin’in en önemli ticaret merkezlerinden biri olan Şanghay’a ulaştıracak tren, Türkiye-Çin ticaret ilişkilerinde de 🟦