ÖDEMİŞ KENT KONSEYİ : AMACIMIZ GENÇLİĞİN SESİNİ DUYURMAK

Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi, yüksekokul öğrencileriyle buluştu:
Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi, Ege Üniversitesi Ödemiş MYO’da tanıtım ve bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Çalışmalarını Genel Sekreter Yücel Uğur Uçar’ın koordinasyonunda sürdüren Gençlik Meclisi, Ödemiş’te daha fazla genç ile bir araya gelmeyi ve gençler için yaşanabilir kent hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Bu amaç doğrultusunda yüksek öğrenim kurumlarındaki öğrencilerle buluşmayı planlayan Gençlik Meclisi, ilk buluşmayı Ege Üniversitesi Ödemiş MYO’da 100’ü aşkın öğrencinin katılımıyla gerçekleştirdi.
Ödemiş Kent Konseyi Genel Sekreteri Yücel Uğur Uçar’ın öğrencilere hitaben konuşma yaptığı buluşmada Gençlik Meclisi Üyesi İlke İzmir, kent konseyi ve gençlik meclisi konularında detaylı bir sunum yaptı. Bilgilendirme toplantısına okul yönetiminden Yüksekokul Müdürü Doç. Dr. Ayşe Betül Avcı ve Araştırma Görevlisi Hakan Yıldız katıldı.
Konuşmasına Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi’nin varlık amacını açıklayarak başlayan Genel Sekreter Uçar, “Sizlerle bir arada olmak bizim için heyecan verici, buraya sizlerin desteğini almaya, sizi aramıza katılmaya davet etmeye geldik. Amacımız gençliği bir araya getirip, öncelikle gençliği ilgilendiren konularda onları karar alıcı konumuna getirmek ve seslerini duyurmak. Birleşmiş Milletler’in 1992 Rio Konferansı’nda ortaya konan vizyon çerçevesinde kentte yaşayanların kent kararlarına katılımının sağlanması yönünde üye ülkeler kendi kurumsal yapılanmalarını belirlemiştir. Ülkemizde de 2006 yılından beri bu amaca kent konseyleri vasıtasıyla erişilmeye çalışılmaktadır.” dedi.

Genel Sekreter Uçar: “Yolun başındayız, peki bu yol neden daha iyi olmasın?”

Genç Meclisi çatısı altında üye gençlerin bir araya gelip çeşitli sosyal projeler, farkındalık etkinlikleri hayata geçirebileceğinin altını çizen Uçar, “Gönüllü çabalarla hem kent hayatına hem de gençlerin hayatına olumlu etki edecek yararlı faaliyetler yapabiliriz. Kentimizi gençler öncelikli olmak üzere herkes için daha yaşanır kılacak adımların atılmasına katkı koyabiliriz. Gençliğin enerji ve dinamizminin tüm bunlar için itici bir güç olacağını düşünüyoruz. Bizce bir memlekette en büyük enerji ve kararlılık sahibi olabilecek grup gençlerdir. Çünkü henüz yolun başındayız ve bu yol neden daha iyi olmasın bizim için? Bir şeylerden memnun olmayan fakat ses de çıkarmayan kitleler olarak kalmamızın ülkemizi daha iyi bir geleceğe ulaştırmayacağı açık. Bizler ses çıkaran, demokratik haklarını kullanan, yaşadığı kent için ve içinde bulunduğu grup için daha iyisini isteyen kitleler olmalıyız. ” diyerek birlikte ulaşılacak hedeflerden ve gençliğin göstereceği kararlılığın öneminden bahsetti.
Kent hayatında gençlerin ilgi alanlarına hitap eden sosyal donatıda eksikliklerin olduğunu belirten Uçar, “Özellikle kentimize dışarıdan gelen siz öğrenci arkadaşlarımızın, burada bazı eksikler tespit ettiğinizi biliyoruz. Burada olmayan şeyleri tek tek söyleyebiliriz. Ama biz diyoruz ki eleştirmekle kalmayalım. Değiştirmek için baskı unsuru olalım. Ödemiş nasıl bir yer olmalı sorusunun cevabını birlikte arayalım. Başta Ödemiş Belediyesi’nin desteğiyle ilçe, il ve ülke genelinde diğer kurumlarla da işbirliği yaparak gençlerimizin hayat koşullarına olumlu katkılar yapacak donanıma sahibiz. Bunun için bir araya gelmemiz gerekiyor. Kalabalıklaşalım istiyoruz ve sizleri de aramıza katılmaya davet ediyoruz” dedi.

İlke İzmir: “Yalnızca yarının sahipleri değil, bugünün de ortaklarıyız”
Toplantıda Gençlik Meclisi adına kent konseyini ve gençlik meclisi tanıtıcı sunum İlke İzmir tarafından gerçekleştirildi. Sunumda ayrıca Gençlik Meclisi’nin geçmiş faaliyetlerinden örnekler paylaşıldı. Amaçlarının gençliğin dayanışma ve paylaşıma yönelik ortaklık bilinci içinde yaşamasına ortam sağlamak olduğunu kaydeden İzmir, “Gençlerin dinamizmini ve enerjisini kanalize edeceği uğraş ve ilgi alanları yaratmak, eylem planları hazırlamak, kaliteli ve yaşanabilir kent yönetiminde gençlerin aktif rol almasını sağlamak ve sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.” dedi.
Gençlik meclisine üyelik koşulları hakkında bilgi veren İzmir, Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi’nce 19 Mayıs 2022 yılında yayınlanan gençlik manifestosunda da bahsederek, “İlçemizde yaşayan veya öğrenim gören 16-30 yaş arası herkes meclisimize üye olabilir. Bize katılmak isteyenler odemisgenc kullanıcı adıyla bize instagram ve twitterdan ulaşabilirler. Eğitim seviyesi ve dünya görüşü ne olursa olsun siyaset üstü bir yaklaşımla tüm gençlerin buluşacağı ortak bir noktayız. Geçtiğimiz 19 Mayıs’ta yayınladığımız gençlik manifestomuzda da vurguladığımız gibi biz yalnızca yarının sahipleri değil, bugünün de ortaklarıyız ve her alanda var olmak istiyoruz.” şeklinde konuştu.

Soru cevap bölümünde yurt eksikliği dile getirildi
Toplantının sonunda gerçekleştirilen soru cevap bölümünde Ödemiş’te KYK yurdu eksikliği en çok vurgulanan konu oldu. Bu konuda yaşanan güncel gelişmelerin umut verici olduğunun altı çizilirken konunun devamlı olarak takip edilmesi gerektiği noktasında fikir birliğine varıldı.
Ödemiş’e diğer ilçelerden gelen öğrencilerin ulaşım konusunda sıkıntılar yaşadığı da gündeme gelen bir diğer konu oldu. En azından sabah okula gidiş saatine yönelik olarak Torbalı-Ödemiş arasına bir ek sefer konulması gerektiği ifade edildi. Sabah otobüse yetişememe durumunda bir sonraki sefere kadar ciddi zaman aralığı olduğu ve mağduriyet yaşanabildiği belirtildi. Buna ek olarak ESHOT’un yine okula gidiş saati için daha fazla yolcu kapasiteli otobüsleri kullanması gerektiğinden bahsedildi.

Gençler ücretsiz yemek talep ediyor
Soru cevap bölümünde ayrıca ücretsiz sıcak yemek konusu da gündeme getirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 10 Ekim 2022’de başlattığı öğrenciler için sıcak yemek hizmetinin Ödemiş’e getirilmesi talebi öğrenciler tarafından dile getirildi. İzmir genelinde 5000 kişilik kapasiteyle 6 noktada sunulan sıcak yemek imkanının Ödemiş’e de getirilmesinin burada öğrenim görenlerin hayatına çok olumlu katkı yapacağı konusunda görüş birliğine varıldı.

Genel Sekreter Yücel Uğur Uçar’dan indirim müjdesi
Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi gönüllüleri Ödemiş’teki çeşitli yeme içme işletmelerinin sahipleriyle bir araya gelerek üyelere özel indirimlerin yapılmasını talep etti. Ödemiş’in en işlek yerlerinde bulunan bu işletmelerin, sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde Ödemiş Kent Konseyi Gençlik Meclisi üyelerine çeşitli kolaylıklar sunmayı kabul ettiğini belirten Uçar, “Dayanışma projemizin detayları ve destek vermeyi kabul eden işletmelerin isimleri çok yakında kamuoyuyla paylaşılacak. Ödemiş’teki dayanışma ruhunu pekiştirmek ve bu yönde daha kapsamlı adımlara zemin hazırlamak için böyle bir yol seçtik. Zor günlerde gençlerimizin yanında olmak isteyen tüm işletmecilerimize teşekkür ediyorum.” dedi.

Çevre Ve İklim

Başkan Tugay “Dönüşüme Evde Başla” projesi için QR kodlu poşet dağıttı

Başkan Tugay “Dönüşüme Evde Başla” projesi için QR kodlu poşet dağıttı İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin pilot olarak belirlediği 6 ilçe 9 mahallede başlatılan “Dönüşüme Evde Başla” projesine yeni eklenen Manavkuyu Mahallesi’nde vatandaşlara QR kodlu poşet dağıttı. Başkan Dr. Cemil Tugay, “Biz İzmirlilere, halkımıza güveniyoruz. 🟦
Çevre Ve İklim

TÜRK VE ALMAN ÖĞRENCİLERDEN SU KITLIĞINA KARŞI GÜÇLÜ ADIM

TÜRK VE ALMAN ÖĞRENCİLERDEN SU KITLIĞINA KARŞI GÜÇLÜ ADIM CBES Lollar ve Özel KOSBİ Zülfü Mevlüt Çelik Meslek ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri arasında sürdürülebilirlik temalı değişim programı güçlenerek devam ediyor Türk-Alman Gençlik Köprüsü ve Erasmus+ ortaklığıyla yürütülen “Suyu Korumalıyız Projesi” kapsamında, Almanya’nın Lollar kentindeki Clemens-Brentano Avrupa Okulu (CBES) ve 🟦
Ege ve Türkiye

TÜRKİYE’DE İLK KEZ KAYNAKÇILAR YARIŞTI: GELECEĞİN KAYNAK USTALARI KEMALPAŞA’DA 

TÜRKİYE’DE İLK KEZ KAYNAKÇILAR YARIŞTI: GELECEĞİN KAYNAK USTALARI KEMALPAŞA’DA Açılış konuşmasında yarışma hakkında bilgi veren Okul Müdürü Nuray Ardıç, etkinliğin Türkiye’de liseler düzeyinde bir ilk olduğuna dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: Mesleki eğitime dikkat çekmek ve genç yetenekleri desteklemek amacıyla, Özel KOSBİ Zülfü-Mevlüt Çelik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ev 🟦
Sağlık

Menderes’te sağlık çalışanlarına mobbing mi?: Sağlık-Sen “Çalışanların hakları gasp edilemez!”

Menderes’te sağlık çalışanlarına mobbing mi?: Sağlık-Sen “Çalışanların hakları gasp edilemez!” Sağlık-Sen İzmir 2 Nolu Şube Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada Menderes Devlet Hastanesi çalışanlarına hastane başhekimliği tarafından baskı ve mobbing uygulandığı iddia edildi. Sağlık-Sen İzmir 2 Nolu Şubesi olarak, İzmir genelinde olduğu gibi Menderes Devlet Hastanesi’nde de yetkili sendika olarak bugüne 🟦
Ekonomi

Genç İş İnsanları ile BASİFED’den ortak proje buluşması

GİAD’lardan BASİFED’e Stratejik Ziyaret Genç İş İnsanları ile BASİFED’den ortak proje buluşması TÜRKONFED çatısı altındaki genç iş insanları derneklerinden oluşan geniş katılımlı heyet, bölgesel iş birliği kapsamında Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) Yönetim Kurulu Başkanı Semiha Güneş’i ziyaret etti. TÜRKONFED Genç İş İnsanları Derneklerinden Sorumlu Yönetim 🟦
Sağlık

İZDO’da Ersin Atinel Güven Tazeledi

İZDO’da Ersin Atinel Güven Tazeledi İzmir Dişhekimleri Odası’nın (İZDO) 21’inci Olağan Genel Kurul Toplantısında, Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Dt. Ersin Atinel liderliğindeki aday yönetim kurulu oy çokluğuyla yeniden göreve getirildi. Tepekule Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen seçimlerin ardından yönetim kurulu adına bir açıklama yapan Ersin Atinel, kendilerine gösterilen güvenden ötürü tüm oda 🟦
Ege ve Türkiye

PASİFİK EURASIA’DAN TARİHİ ADIM İZMİR’DEN ŞANGHAY’A İLK İHRACAT BLOK TRENİ YOLA ÇIKTI

PASİFİK EURASIA’DAN TARİHİ ADIM İZMİR’DEN ŞANGHAY’A İLK İHRACAT BLOK TRENİ YOLA ÇIKTI Pasifik Eurasia, 50 konteynerlik ilk blok tren seferiyle Ege Bölgesi’ni demiryolu üzerinden ilk kez doğrudan Çin’e ulaştırıyor. Türkiye’nin en büyük beyaz eşya üreticilerinin ürünlerini Çin’in en önemli ticaret merkezlerinden biri olan Şanghay’a ulaştıracak tren, Türkiye-Çin ticaret ilişkilerinde de 🟦
Ege ve Türkiye

RAHMİ KOÇ’A TEPKİ BÜYÜDÜ SİLAHLI SALDIRIYA DÖNDÜ

RAHMİ KOÇ’A TEPKİ BÜYÜDÜ SİLAHLI SALDIRIYA DÖNDÜ İzmir’deki Amerikan Hastanesi’nin açılışında anlattığı ‘Kürt kadın fıkrası’ tepki çeken iş insanı Rahmi Koç hakkında soruşturma başlatılmıştı. Rahmi Koç ise “Herhangi bir kimliği hedef alma niyeti taşımadığım sözlerim için içtenlikle özür diliyorum. Üzüntümü samimiyetle paylaşmak isterim” ifadeleriyle özür dilemişti. İstanbul Maltepe’de bulunan Otokoç 🟦
Gündem

FENERBAHÇE’DE 8 YIL SONRA AZİZ YILDIRıM DÖNEMİ YENİDEN BAŞLADI

FENERBAHÇE’DE 8 YIL SONRA AZİZ YILDIRıM DÖNEMİ YENİDEN BAŞLADI Fenerbahçe’nin seçimli kongresi , İstanbul’da Kenan Evren Lisesi arsasında yapılan oy verme işlemi, sabah saat 10.00’da başladı ve saat 17.00’de sona erdi. Kongrede başkan adaylarından Hakan Safi için beyaz, Aziz Yıldırım için ise sarı pusula kullanıldı. 8 YIL SONRA YENİDEN BAŞKAN 🟦